miercuri, 11 februarie 2015

Mai trebuie să avem capul acoperit când ne rugăm?


Pun această întrebare pentru că, mai nou, văd că nu prea se mai poartă capul acoperit la femeile credincioase. Când m-am întors la Domnul, la vârsta de 16 ani, eram convinsă că trebuie să am capul acoperit atunci când mă rog sau sunt la biserică. Dar, pentru că nu eram măritată, în biserica la care mergeam politica era că pot să am doar o bentiță pe cap, nefiind căsătorită. Apoi, câțiva ani mai târziu m-am căsătorit, dar am observat și la femeile căsătorite că nu mai poartă decât o bentiță sau o cordeluță, și că puține mai sunt care poartă batic sau eșarfă pe cap. Atunci, cu rușine spun, m-am luat și eu după gloată fără să-mi mai pun prea multe întrebări, pentru ca acum să ajung să nu mai port deloc. Și cred că multe sunteți ca și mine acum.

Dar, mă întreb eu acum, sau mai degrabă mă întreabă Duhul Sfânt: E bine ce faci tu? Ce scrie în Cuvânt despre învelitoarea capului? Tu vrei să-mi fii plăcută Mie. Asta înseamnă că trebuie să-mi fii plăcută și în acest aspect.

Hmmmm... da, așa este, Doamne, eu vreau să-Ți fiu plăcută. 

Eu știu ce scrie în Corinteni 11 despre acest subiect și interpretările pe care le-am auzit au fost cam toate pentru NEpurtarea învelitorii. Ba pentru că această învățătură ar fi doar pentru femeile din Corint, pentru că așa era cultura atunci, ba că părul ar fi învelitoarea capului. Dar atunci de ce mai este totuși acest pasaj în Biblie și mai ales în Noul Testament? Deci nu putem zice că era în Vechiul Testament, iar noi nu mai trăim după Vechiul, ci după Noul. Nu am înțeles de ce din cauza îngerilor trebuie purtat vălul și, sincer, interpretările de mai sus nu mi se par foarte corecte. 

De ce în bisericile unde se adună prinți și prințese la vreo nuntă, femeile, deși sunt soții ale unor oameni foarte importanți, au capul acoperit? 

Dacă îmi acopăr capul la biserică, trebuie să îl am și în restul timpului acoperit? Unele femei își acoperă capul tot timpul. Și bunicile noastre aveau mereu un batic pe cap. Care este răspunsul din punctul de vedere al Bibliei?

Am găsit pe youtube predica de mai jos și pot să spun că mi s-a răspuns la toate întrebările pe care le aveam cu privire la acest subiect. Acum am înțeles și mă supun îndemnului Duhului Sfânt de a-mi acoperi capul când mă rog și când sunt la biserică.  

Voi ce părere aveți despre acest subiect? Vă acoperiți capul la biserică? Aveți batic sau doar o cordeluță?  


Ramona

9 comentarii:

  1. adevarat este CUCVANTUL LUI DUMNEZEU ;;;;dar trist ca nu se asculta de EL(DE CUVANTUL LUI DUMNESEU) CA PE VREMEA LUI MOISE CAND AU FOST SCOSI DIN EGIPT

    RăspundețiȘtergere
  2. Din intamplare am dat peste blogul tau si sincer m-a surprins aceasta postare! In zilele noastre e ceva "demodat " sa zicem asa sa mai porti batic, sau capul acoperit asa cum se cuvine. Nu cu o "clatita" cum mai spune sotul meu.
    Nu stiu daca te ajuta cu ceva sau nu, dar precizez ca nu vrea sa impun nimanui portul sau mentalitatea mea. Eu din tot ce am studiat, am inteles ca femeia trebuie sa aibe tot timpul semnul acesta din pricina ingerilor. Eu cu ajutorul Domnului port baticul tot timpul, fara ca cineva sa imi impuna lucrul acesta. Il port dinainte sa ma casatoresc de pe la varsta de 16 ani. M-am casatorit la 19 ani si fiind amandoi tineri, desi am avut grija ca sotul meu sa aiba cam aceleasi principii ca si mine, am avut surpriza dupa casatorie sa sotul sa imi propuna sa renunt sa port baticul tot mereu, ca asa i-ar place lui. Nestiind ca imi spune decat sa vada ce zic, i-am spus ca trebuia sa fie mai atent la cum sunt, inainte de nunta. Daca asa m-a luat, eu asa am sa raman. Mai tarziu m-a spus ca se gandea ca am sa renunt la batic, credea ca il port poate de gura parintilor. Dar l-a surprins placut reactia mea. Si asa continui sa ma port. Eu asa inteleg ca e bine, eu vreau sa-i seman Domnului nu lumii. Si pana la urma daca eu ma port asa tot timpul desi Biblic nu ar trebuii, nu am pierdut nimic, decat sa ma port oricum si sa fi trebuit sa ma port astfel. Mai bine sa fiu placuta Domnului. Noi trebuie sa ne deosebim de cei din jur, prin fapte, vorbe, dar si prin port. Daca nu ai contact cu o persoana sa vorbesti sa te cunoasca, numai prin port deja te vad ca esti altfel. Mi s-a intamplat sa ma opreasca oameni pe strada prin alte parti sa ma intrebe de ce ma port asa, sau sunt pocaita? Desi recunosc, cand am luat decizia sa ma port astfel, paseam cu sfiala printre oameni si imi venea gandul sa renunt, cand vedeam ca toata lumea se uita la mine. Dar m-am obisnuit si chiar imi place asa cum sunt si ma mir acum cand vad si inteleg de ce lume se uita asa la mine. Multi, foarte multi ma privesc cu admiratie si le place ca incerc sa fiu diferita in zilele noastre, dar nu de diferenta este vorba ci dorinta de a fi placuta celui ce m-a creat dupa chipul si asemanarea Lui! Mi s-a intamplat de altfel ca sa fiu luata si in ras, dar asta mai mult in randul tinerilor. Dar mie nu imi pasa. Pentru mine a trai este Hristos! Daca eu ma rusinez de un simplu baticut, inseamna ca mai sunt si multe lucruri de care sa ma rusinez. Eu vreau sa il proclam pe Domnul cu toata viata mea si cu toata trairea mea!

    RăspundețiȘtergere
  3. SOSTEN
    ÎN TOT VECHIUL TESTAMENT (spre deosebire de barbat), - NU EXISTA PORUNCA DE LA DUMNEZEU PRIVITOARE LA TINUTA VESTIMENTARA SAU A CAPULUI FEMEIII !
    Dimpotriva, studiind Vechiul Testament cu atentie, observam o atitudine de împotrivire a lui Dumnezeu la acoperirea femeii cu mahrama si podoabe! Ezechiel Cap.13. Vers.20-21;
    Chiar si în alte texte din ‘Vechiul Testament’, Dumnezeu manifesta o atitudine constanta de dispret fata de mahrame, turbane si alte obiecte de valoare purtate de femeile bogate! Isaia -Cap.3.Vers. 14 - 24; Isaia -Cap.47. Vers.2; 5;7; etc.

    Cuvântul lui Dumnezeu în Vechiul Testament, ne descrie patru tipuri de femei care purtau mahrame, haine scumpe si scule de aur (bijuterii)!
    Acestea erau: - prorocitele mincinoase, femeile stricate, miresele, femeile bogate si împaratesele!
    1.’Prorocitele’: confectionau chiar ele pernutele pentru subtiori si mahramele pe care le vindeau apoi altor femei, împreuna cu prorociile lor! -Ezechiel -Cap.13 Vers.19;
    Purtarea pernutelor si-a mahramelor au avut probabil rol semnificativ în prorociile lor, ajungând chiar idoli pentru cele care le purtau! Asta l-a suparat mult pe Dumnezeu! Ezechiel - Cap.13 Vers. 21;
    2. ‘Femeile stricate’ purtau bijuterii, haine scumpe si marame. Mahramele le ascundeau fetele fiind în acest mod mai greu de identificat! –Genesa- Cap.38. Vers.14; 15; 19; -Ezechiel -Cap.16 -Vers.10-18; 32; 39; 41; -Ieremia- Cap 4.Vers.30; Ezechiel Cap.23 Vers.26;29;40;

    3.Miresele împodobite: Cântarea Cântarilor - Cap.4 Vers.1;3;8;9;10;12; Cap.6 Vers.7; Cap.7 Vers.1; Genesa: Cap24 vers.53; 65; Ieremia: Cap.2 Vers.32;

    4.’Femeile bogate’, dar mai ales ‘împaratesele’ purtau podoabe si haine scumpe tot timpul!
    Prin aceste lucruri (pe lânga pozitie), se etalau si distingeau ele fata de oamenii de rand si saraci! Podoabele si hainele scumpe/luxoase, le dadeau sentimentul de comfort si superioritate fata de ceilalti oameni! – Isaia: Cap 47 Vers.2; 5; - Isaia: Cap.3 Vers.16-24; -Ezechiel Cap.16 Vers.10-13; Psalmul: 45 Vers.9; 13-14;
    În biserica primara a lui Pavel si Petru, s-a repetat aceiasi situatie!
    Unele femei bogate, veneau împodobite cu bijuterii, cu împletituri de par si cu mahrame, haine si încaltaminte luxoase!
    Apostolul Pavel cunostea foarte bine Vechiul Testament, el însusi fiind evreu!
    Era aproape imposibil sa nu remarce aceste lucruri în cuvântul lui Dumnezeu în Vechiul Testament, si sa ceara mai apoi în Noul Testament, sa facem ceva potrivnic Lui, contrazicandu-l!
    Atunci sa nu mai vorbim nici de faptul ca aceasta învatatura de la 1Corinteni 11 este unica, si nu se mai repeta nicaieri, neavând nici-un corespondent cu alte texte din Biblie!

    Singura explicatie pentru enigmaticul 1Corinteni 11, este scribul lui Pavel pe nume Sosten, care este prezentat de Pavel chiar la începutul Epistolei catre Corinteni: 1Corinteni Vers.1;
    si “Faptele Apostolilor” Cap.18 Vers.17;
    El ar fi poate singurul în masura sa ne explice care a fost cu adevarat mesajul real al lui Pavel catre Corinteni si noi toti ceilalti!
    Ceea ce se observa din cuvintele lui Pavel prin Timotei: -1Timotei Cap.2 vers.9;
    si la Petru: - 1Petru Cap.3 Vers.3; si-apoi - 1Corinteni 11 Vers.15;), este ca el era peocupat îndeosebi de parul de pe capul femeii si de podoabe care cuprind si mahrama, si pe care le detesta!
    Printre podoabele timpului, era si mahrama (voalul-valul) si care împreuna cu celelalte podoabe erau respinse de Pavel lucru care este în deplina concordanta cu cuvântul lui Dumnezeu din Vechiul Testament!

    În timpul vietii sale Pavel a suferit mult, având probleme mari de sanatate datorita vietii lui grele si-a persecutiilor! Printre multe altele, a avut probleme si cu vederea!
    De obicei el scrie cu mana sa doar salutarile care sunt adresate la încheierea epistolelor sale.
    Sunt convinsa ca-avut o enorma încerdere în Sosten scribul lui!
    Lasându-i pe mâna totul chiar si în situatiile în care nu mai avea posibilitatea de-a verifica cele scrise de el, Pavel fiind mereu plecat si persecutat.

    Sã fi fost oare Sosten de alta parere?

    RăspundețiȘtergere
  4. 1CORINTENI - 11 - ca puzzle unde fiecare verset vine la locul lui, explicând enigma acoperitorii capului femeiii!
    Cuvantul lui Dumnezeu se explica singur pe sine, ca puzzle unde fiecare piesa vine la locul ei!

    NU AM PUS NICI UN CUVÂNT DE LA MINE!
    1 CORINTENI - 11
    Vers. 4
    Orice barbat, care se roaga sau prooroceste cu capul acoperit, îsi necinsteste capul sau.
    Vers.14 – ‘Nu va învata chiar si firea ca este rusine pentru un barbat sa poarte parul lung?
    Vers.5
    Dimpotriva, orice femeie care se roaga sau prooroceste cu capul desvalit,
    (1 Petru. 3-3 … “care sta în împletitura parului, în purtarea de scule de aur”) îsi necinsteste capul ei, pentru-ca este ca una care ar fi rasa.
    Vers.6
    Daca o femeie nu se înveleste, (Vers. 15 – pentru o femeie este o podoaba sa poarte parul lung) sa se si tunda! Iar, daca este rusine pentru o femeie sa fie tunsa ori rasa, sa se înveleasca.
    Vers.15 – Pentru-ca parul i-a fost dat ca învelitoare a capului.
    Vers.7
    Barbatul nu este dator sa-si acopere capul, (Vers.14 – Nu va învata chiar si firea ca este rusine pentru un barbat sa poarte parul lung?) pentru-ca el este chipul si slava lui Dumnezeu, pe când femeia este slava barbatului.
    Vers.10
    De aceea femeia, din pricina îngerilor, trebuie sa aiba pe cap un semn al stapânirii ei.
    Vers.13 –Judecati voi singuri: este cuviincios ca o femeie sa se roage lui Dumnezeu desvalita?
    (1 Petru. 3-3 … care sta în împletitura parului, în purtarea de scule de aur)
    Vers.15 – pe cand pentru o femeie este o podoaba sa poarte parul lung?
    Pentruca parul i-a fost dat ca învelitoare a capului.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am uitat în mesajul meu ulterior, sa mentionez si Numeri: Cap.5 Vers.18; din 'Vechiul Testament', unde o femeie este adusa înaintea lui Dumnezeu, si careia i se cere sa-si descopere capul în prezenta Lui, si NU sa-l acopere; fapt care contravine spuselor de la 1Corinteni 11 din 'Noul Testament'!
    Femeia era învinuita de sotul ei, dar fara nici o dovada ca ar fi fost vinovata sau nu de pacatul de care o suspecta!
    Asa ca la acel stagiu, ea nu putea fi tunsa sau rasa pe cap în batjocura, deoarece nu se stia daca este vinovata sau nevinovata de pacatul impus ei!
    Dumnezeu a cerut ca ea sa fie descoperita de obiectul pe care-l avea pe cap în prezenta Lui, si care cu siguranta era o mahrama (fiind foarte mult la moda atunci), mai ales daca a fost o femeie bogata!
    Ce este extrem de important, este faptul ca Dumnezeu i-a cerut sa-si descopere capul cand sta în fata Lui, si NU sa-l acopre! Ceea ce din nou, este exact opusul celor scrise în 1 Corinteni 11!!
    Înca odata îmi reafirm parerea ca Pavel nu este autorul capitolului 1 Corinteni 11 sau cel putin a anumitor parti din el!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci, Georgeta, ce vrei tu sa spui? Ca Dumnezeu nu ne cere sa avem capul acoperit atunci cand ne rugam?

      Ștergere
    2. Da ...trebuie sa-l aveti tot timpul acoperit , dragi
      surori!
      Dar nimeni nu se intreaba , cu ce ???
      PARUL IA FOST DAT CA INVELITOARE !!!!
      Va rog citit tot materialul postat pe youtube la adresa
      https://youtu.be/vAftkFOOCMw
      Este un material mai lung dar bine documentat si biblic si istoric !! Dragi surori nu ve-ti mai avea intrebari dupa ce ve-ti parcurge materialul postat acolo...


      Ștergere
  6. Pastorul Nelu Brie a pregătit foarte bine mesajul de ce trebuie să aibă femeia capul acoperit în biserică, ca rânduială dacă se roagă sau prorocește, altfel să și tacă. Pierderea e a ei, de fapt cum o îndeamnă cugetul e responsabilitatea ei (a capului ei, și a soțului).
    Un alt pastor M.L. Brădeanu pune și un alt articol poate mai edificator, întărind cele afirmate de către apostolul Pavel, punând accentul și pe faptul a se acoperi slava femeii:
    http://albfaragri.blogspot.ro/2017/03/acoperirea-capului-din-nou-si-din-nou.html
    Cine are o inimă bună și smerită va înțelege, Domnul ne va lumina El însuși.

    RăspundețiȘtergere
  7. Si pastorul Brie nu este altceva decât un om, si mai ales un barbat! Biblia este foarte complexa si are multe taine, asa ca nu poate fi interpretata de un singur om...

    RăspundețiȘtergere