joi, 26 februarie 2015

Care este semnificația numelui tău?


Care este semnificația numelui tău?
Ai primit numele cuiva special?
Vă voi împărtăși numele cui l-am primit eu – dar, mai întâi să ne oprim asupra lui Iosif din Geneza 41-45. La vârsta de 17 ani, Iosif a fost vândut de către frații săi ismaeliților. De acolo, a fost vândut din nou, lui Potifar, un dregător de-al faraonului. Apoi, a fost închis pe nedrept și mai apoi, la vârsta de 30 de ani, a fost eliberat.
"Iosif era în vârstă de treizeci de ani când s-a înfăţişat înaintea lui faraon, împăratul Egiptului. ” (Geneza 41:46)
Asta înseamnă  treisprezece ani de suferință și greutăți îndurati de Iosif, din cauza geloziei fraților lui.
Treisprezece ani pentru a dezvolta amărăciune.
Treisprezece ani pentru a dezvolta ranchiună.
Treisprezece ani pentru a dezvolta un plan de răzbunare.
Treisprezece ani pentru a se îndoi de Dumnezeu și de visele pe care le avusese în copilărie.
Treisprezece ani în care s-a simțit respins, neiubit si nedorit.
Dar la vârsta de 30 de ani, Iosif a mers din închisoare în palat. A devenit al doilea în conducere – după faraon. Iosif s-a căsătorit și soția lui a născut doi fii.
Numele fiilor lui sunt semnificative.
51  "Iosif a pus întâiului născut numele Manase; „căci”, a zis el, „Dumnezeu m-a făcut să uit toate necazurile mele şi toată casa tatălui meu 52 "Şi celui de al doilea i-a pus numele Efraim; „căci”, a zis el, „Dumnezeu m-a făcut roditor în ţara întristării mele.”" (Geneza 41:51 & 52). 

Iosif declară prin intermediul numelor fiilor lui - că Dumnezeu este Cel care l-a ajutat să uite greutățile. Dumnezeu e Acela care l-a făcut roditor în țara întristării lui.
Uau – doar așa, pur și simplu – Iosif a uitat 13 ani de suferință.
Doar Domnul!
Doar cu ajutorul Domnului a putut să facă asta!
Îmi amintesc de viața lui Corrie Ten Boom.
Mama mi-a dat numele Courtney, după numele ei. În copilărie mi se spunea Corrie.  
Acesta a fost prima mea șosetă de Crăciun care a atârnat timp de 21 de ani în casa mea.
Si o felicitare de la bunica mea – pe care mi-o scrisese cu câțiva ani înainte să moară - și încă îmi spunea Corrie, la vârsta de 35 de ani.
Sunt convinsă că acesta nu este un nume de care să fiu demnă, dar sunt recunoscătoare că l-am primit. Mărturia lui Corrie Ten Boom este o mărturie pe care îmi place să o recitesc și să capăt putere din ea.
Familia ei a fost arestată de naziști, pentru că ascundeau evrei în timpul Holocaustului.  Corrie a supraviețuit grozanicului lagăr de concentrare, dar sora ei, Betsie, a murit acolo. Corrie a suferit un tratament extrem de crud din partea paznicilor.
După ce a fost eliberată, ea a devenit misionară, răspândind adevărul iertării și împăcării lui Dumnezeu. Apoi, într-o seară, în anul 1947, în timp ce termina de vorbit într-o biserică, un bărbat își croi loc prin mulțime până la ea. În clipa în care îl văzu, îi reveniră toate amintirile legate de lagăr. Fusese paznic acolo.
Și el o întrebă - “Mă poți ierta?” 
Rămase în tăcere. Deși nu trecuse mult timp, i se păru că trecuseră ore întregi în timp ce se gândea – sora ei avusese parte de o moarte lentă și groaznică din cauza acestui om. Ar putea o iertare rapidă să șteargă un lucru atât de oribil pe care acest om îl făcuse? 
El îi întinse mâna.
Ea se zbătea în interior.
A fost cel mai greu lucru pe care l-a făcut în viața ei, dar trebuia să-l facă. Spuse o rugăciune în gând “Doamne, ajută-mă!“ și apoi, datorită dragostei și iertării lui Isus, își puse mâna în a lui și zise: “Te iert, frate, din toată inima! “
Fost paznic și fostă prizonieră – împăcați.
Aceasta este puterea iertării lui Isus! Și acestă putere este în noi.
Dumnezeu l-a ajutat pe Iosif să uite cei treisprezece ani de greutăți pe care i le creaseră frații lui.
Dumnezeu a ajutat-o pe Corrie să-l ierte pe paznicul lagărului, pentru toți anii de greutăți pe care i le crease.
Același Dumnezeu te va ajuta să îi ierți pe cei care te-au rănit la rândul lor, dacă vei vrea să iei această hotărâre.
Pe cine te roagă Dumnezeu să ierți?
Te afli într-o închisoare emoțională azi? Ținută prizonieră de suferința pe care altcineva ți-a provocat-o? Elibereaz-o.
Poate chiar pune azi o piatră de aducere aminte. Ziua în care ai eliberat pe  _________ din suferința pe care ți-a provocat-o.
Acum mergi înainte și fii binecuvântată!
Umblă cu Regele!
Courtney
P.S
Care e semnificația numelui tău? Ai primit numele cuiva special?
Sunt numele copiilor tăi semnificative? Împărtășește-le!
Este cineva de care Domnul ți-a adus aminte azi și ar trebui să-l ierți? 
Ai iertat pe cineva mai demult și ai o mărturie pe care o poți împărtăși, legat de libertatea pe care ai experimentat-o, prin ajutorul primit de la Dumnezeu, în urma iertării?


(Devoțional tradus de Ildiko Trică, o prietenă bună care a acceptat să mă ajute cu traducerile. Ea este întotdeauna dispusă să pună umărul și să ajute. Asta îmi place la ea. Domnul să o binecuvânteze și să o țină mereu atât de deschisă lucrării Lui.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu