joi, 22 ianuarie 2015

Când te dedici Domnului, cerul se bucură, iar iadul se mânie


În cei peste 10 ani de când Îl urmez pe Domnul mi se pare că prea puţin s-a vorbit şi se vorbeşte despre strategiile diavolului de a ne dărâma de pe calea Domnului sau de a strica lucrarea bună pe care o facem. Sigur, nu trebuie să vorbim numai despre el, dar totuşi trebuie vorbit şi despre el, pentru a pune în gardă creştinii. Isus este mereu cu noi, dar nici diavolul nu doarme. În Biblie scrie că diavolul este „ca un leu care răcneşte şi caută pe cine să înghită” (1 Petru 5:8). Şi „hoţul nu vine decât să fure, să junghie şi să prăpădească” (Ioan 10:10) - aici fiind vorba tot despre cel rău. Deci nu este de glumit cu el.

Dar, pentru a-l putea birui, trebuie mai întâi să-l recunoşti, să ştii cum acţionează şi apoi să pui şi tu un plan la bătaie şi să nu stai pasiv când el te atacă.

Trebuie să ştim însă, din capul locului, că diavolul este deja învins. Isus l-a învins pe crucea de la Golgota. Nu trebuie să ne fie teamă de el şi atacurile lui. Diavolul încearcă una şi alta, dar noi ca şi copii ai Domnului îl putem învinge prin puterea Domnului. El nu are putere asupra noastră DACĂ Isus trăieşte în noi şi suntem pline de Duhul Sfânt.

Cel rău ne urăşte şi vrea să fure şi să distrugă tot ce pune Dumnezeu bun în noi. El vrea să ne fure orice gând bun, vrea să încetăm orice faptă bună şi, în final, vrea să ne determine să renunţăm la Domnul.

Cum face el asta? De multe ori el apelează la îndoială. De exemplu, mi s-a întâmplat odată în timpul unei rugăciuni când Îi spuneam Domnului că vreau să mă apropii mai mult de El şi să-L aud vorbindu-mi. Atunci un gând mi-a trecut prin minte: „Cine eşti tu ca să vrea Domnul să-ţi vorbească?” Un moment am stat şi m-am gîndit şi mi-am dat seama că nu merit ca Domnul să vrea să-mi vorbească. Dar apoi mi-am adus aminte ce spune Cuvântul Lui şi cât de mult vrea Isus să avem o relaţie strânsă cu El, iar atunci mi-am dat seama că acel gând a venit doar de la cel rău, care voia să nu mă mai rog aşa şi să rămân la un nivel mai mic, să nu înaintez în apropierea de Domnul.

Altă dată, am scris pentru buletinul duminical pentru biserica din care am plecat (eu locuind momentan în străinătate) şi iar mi-a venit un gând: „De unde ştii tu care sunt nevoile din biserica aceea?” Dar exact în duminica în care apărea buletinul duminical, am urmărit pe internet serviciul divin şi Dumnezeu mi-a confirmat că am ales bine tema scrierii mele.

Diavolul încearcă să semene îndoiala în inimă şi vrea să vezi realitatea. Iar în momentul în care te uiţi la realitatea care te înconjoară, tu închizi ochii credinţei şi nu-I mai dai voie Domnului să lucreze.

Dacă nu reuşeşte cu îndoiala, atunci el mai încearcă să-ţi readucă amintiri dureroase în minte şi astfel îţi taie pofta de a te mai ruga sau de a citi Cuvântul. Pur şi simplu te paralizează şi nu mai ai chef de nimic.

Dacă un lucru te împiedică să te rogi sau să citeşti Cuvântul, atunci acel lucru e sigur cauzat de cel rău.

El mai poate încerca prin oameni să te doboare, prin minciuni sau îţi umple timpul ca să fii prea obosit pentru a mai avea timpul de părtăşie cu Domnul...

O, el are atâtea strategii! Dar noi trebuie să cunoaştem bine Cuvântul, pentru a nu crede miniciunile lui. Trebuie să ne rugăm chiar şi când nu simţim nevoia, pentru că atunci primim claritate şi putere peste el. Şi, nu în ultimul rând, trebuie să postim. Nu mulţi mai postesc în ziua de azi, dar această practică spirituală ne dă autoritate în lumea spirituală şi putere. Domnul Isus a accentuat cât de importantă este rugăciunea, dar şi postul în lupta cu cel rău.


Am scris toate acestea pentru că în ultimul timp am avut de furcă din partea celui rău. El vrea să mă facă să renunţ la lucrarea bună pe care am început-o, dar eu ştiu că trebuie să perseverez şi să cer ajutor Domnului. Şi-apoi, cred că este bine să demascăm metodele lui, ca să nu mai ne lăsăm înşelate de el şi să luptăm cu armele lui Dumnezeu împotriva lui.

Ramona

Un comentariu:

  1. Draga Ramona, ma bucur ca am descoperit blogul tau! Te-as ruga daca binevoiesti, desigur, sa hotaram si o zi de post, asa cum ai hotarat o zi de rugaciune. Mas simti mai motivata, daca as sti ca mai posteste cineva in aceeasi zi cu mine.

    RăspundețiȘtergere