luni, 24 noiembrie 2014

Sunteţi cu mine?


Cum merge, fetelor? Aţi început să citiţi Psalmii împreună cu mine? Nu e nimic dacă încă nu aţi început şi aţi mai amânat. La fel am fost şi eu la începutul lui septembrie când a început studiul la Good Morning Girls. În prima săptămână doar am urmărit ce scriu celălalte fete şi când am văzut că trec zilele şi eu nu am citit nimic, mi-a fost ruşine de mine. Am pierdut timp preţios degeaba! 

Dar, până la urmă, m-am mobilizat şi am început şi eu citirea. Bineînţeles că nu am reuşit să citesc chiar în fiecare zi, dar am recuperat în zilele în care aveam mai mult timp. Şi uite aşa, am ajuns să citesc aproape în fiecare zi şi să prind drag de Cuvântul Domnului. Îmi place cu adevărat să Îl citesc şi cu atât mai mult mă bucur când Dumnezeu îmi descoperă anumite lucruri din Cuvântul Lui. De aceea vă încurajez şi pe voi să începeţi să citiţi şi să citiţi până prindeţi drag de Cuvânt. Ştiu că poate aţi mai citit Biblia până acum, dar nu e niciodată prea mult. Întotdeauna există lucruri noi de descoperit şi Dumnezeu încă poate să ne vorbească prin Cuvânt, chiar dacă L-am mai citit de n ori până acum. 

Nu uitaţi să citiţi:


  • cu un caiet şi un creion lângă voi! Este bine să scrieţi observaţiile voastre, oricât de naive, simpliste sau neimportante vi s-ar părea. Dacă sunt bazate pe Cuvânt, înseamnă că sunt importante.
  • pasajul de mai multe ori dacă nu îi înţelegeţi sensul de prima oară. Luaţi-vă timp şi nu Îl citiţi în fugă! Stăruiţi asupra Cuvântului şi veţi vedea că veţi primi lumină.
  • cu un duh de rugăciune. Rugaţi-L pe Dumnezeu să vă ajute să înţelegeţi ce a vrut El să spună prin pasajul respectiv.
  • şi alte studii ce se găsesc pe internet (sau în cărţi) cu privire la acel pasaj. Slavă Domnului că avem la îndemână aceste instrumente care ne pot uşura căutările.  
Dacă mai aveţi voi şi alte indicaţii, puteţi să le adăugaţi la comentarii. 

Mult spor la citit să aveţi! 

Ramona

2 comentarii:

  1. Am citit azi, miercuri, primii trei psalmi indicati. Partea buna e ca am reusit sa ii citesc, partea mai putin buna este ca i-am citesc rapid si nu reusesc sa starui prea mult asupra lor. Faptul ca nu am timp, stiu, e o scuza falsa, dar chiar si asa, tot nu reusesc sa imi fac timp, nici daca imi propun in mod special acest lucru.
    Psalmul 5 este un psalm pe care l-am citit multi ani, mai ales in adolescenta, dimineata,inainte sa plec la scoala. L-am ales din cauza versetului 3, iar versetul meu favorit este 8 . Am observant ceva la mine cand citesc acest psalm, nu-mi place sa citesc cu voce tare, uneori chiar sar peste versetele 9 si 10, poate din cauza ca nu ma regasesc in situatia de a dori cuiva acest lucru sau suna prea dur pentru mine, nu stiu, dar sper sa nu ajung in situatia sa ma confront cu o astfel de atitudine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Reea, pt comentariu. Sa stii ca nu reusesti de la inceput sa iti formezi un obicei. E nevoie de timp. Am citit ca in circa 24 de zile reusim sa ne formam un obicei. Nici eu nu citeam la inceput chiar in fiecare zi si recuperam intr-o zi mai multe capitole, la fel ca tine. Dar, daca iti propui, pana la urma reusesti.

    Eu am observat ca, o data cu trecerea timpului, ajungem sa experimentam unele versete care inainte nu ne atingeau sau nu le intelegeam. Ai sa vezi ca peste 10 ani vei citi si vei intelege Biblia mult mai profund decat acum. Asta nu inseamna ca iti doresc sa te regasesti in toate versetele dureroase din Biblie. Nici gand! Doar ca atunci cand trecem prin dezamagiri, sa ne uitam in Biblie si sa vedem ca au mai trecut si altii pe acolo. Multe binecuvantari!

    RăspundețiȘtergere