joi, 27 noiembrie 2014

Lupta pentru bucurie (Psalmul 5)

Ps. 5:11-12
           "Atunci toţi cei ce se încred în Tine se vor bucura,
se vor înveseli totdeauna, căci Tu îi vei ocroti.
Tu vei fi bucuria celor ce iubesc Numele Tău.

Căci Tu binecuvântezi pe cel neprihănit, Doamne,
şi-l înconjori cu bunăvoinţa Ta,
cum l-ai înconjura cu un scut." 

Îmi aduc aminte vremea când am ajuns la liceu, cum dintr-o dată am început să mă lupt să fiu fata plină de bucurie care eram de obicei. Zâmbeam în exterior, dar în interior mă străduiam să aflu cum să-mi trăiesc credinţa în mijlocul colegilor mei, ce comportament să am faţă de băieţi, mă luptam pentru note şi îmi doream să îmi găsesc drumul în viaţă. Îmi aduc aminte că am cumpărat cartea scrisă de Warren Wiersbe cu titlul „Fii bucuros: studiu al cărţii Filipeni”, pentru că îmi doream să îmi redobândesc bucuria. Eram conştientă că bucuria îmi va veni doar de la Domnul, dar circumstanţele de atunci îmi sufocau bucuria.

Apoi am mers la facultate, m-am căsătorit, am început să lucrez, au venit copiii şi m-am apucat de scris.

Viaţa nu s-a făcut mai uşoară – dimpotrivă, a devenit mai grea şi mai complexă.

Au fost vremuri când am experimentat o tristeţe atât de mare încât uneori se transforma în anxietate.

Am avut zile negre când lacrimile curgeau cu uşurinţă sau mă simţeam un eşec şi voiam să abandonez totul în viaţă.

Iar acest an care aproape a trecut – a fost unul greu din punctul de vedere al relaţiilor. Încrederea mi-a fost trădată şi sentimentul de a fi folosită a durut adânc.

A trebuit să mă lupt pentru bucurie.

Statisticile spun că zilele de sărbătoare sunt cele mai depresive zile din tot anul pentru mulţi oameni. Are loc o adevărată luptă spirituală care vrea să ne fure bucuria.

Nu există nicio altă perioadă în tot anul când noi ne concentrăm atât de mult să-I aducem mulţumiri lui Dumnezeu şi când sărbătorim naşterea lui Isus. Dumnezeu primeşte multă atenţie în această lună, iar duşmanul lui Dumnezeu nu vrea ca noi să Îl sărbătorim cu bucurie.

El vrea să ne apese sub presiunea mâncărurilor, a decoraţiunilor, a cadourilor şi a tăvilor cu prăjituri. El vrea să ne plângem necazurile şi pierderile din anul ce a trecut, fără a ne uita în Sus pentru a-L vedea pe Mântuitorul care a venit să ne salveze din această lume pierdută şi goală!

Bucuraţi-vă!

Este mai uşor de zis decât de făcut, nu-i aşa?

Dar eu am învăţat un lucru...

Bucuria este o poruncă şi o roadă a Duhului. Deşi se poate să nu „simţim” întotdeauna bucurie, noi putem –

Să alegem bucuria.

Să luptăm pentru bucurie.

John Piper scrie:

„Este foarte important ca, în întunericul nostru, să cerem ca mâna puternică şi înţeleaptă a lui Dumnezeu să ne ţină, chiar şi atunci când noi nu avem nicio putere să ne ţinem de El.”

Pavel a spus în Filipeni 3:12: „Nu că am şi câştigat premiul sau că am şi ajuns desăvârşit; dar alerg înainte, căutând să-L apuc, întrucât şi eu am fost apucat de Hristos Isus.

Cheia acestui verset este aceea că toate eforturile lui Pavel de a apuca plinătatea bucuriei în Hristos sunt susţinute de Hristos care l-a apucat El mai întâi.

Aceste sărbători sunt un dar pentru noi când ni se aminteşte să facem o pauză – nu pentru a reflecta la eşecurile, frustrările şi pierderile noastre – ci pentru a ne bucura că avem un Dumnezeu care ne susţine în mijlocul durerilor noastre.

Să luptăm pentru bucurie!

Întrebări:
·         A trebuit să te lupţi pentru bucurie în acest an?
·         Cum te-a susţinut Dumnezeu în mijlocul luptelor tale?

Umblaţi cu Regele,


Courtney


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu